Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Троеручица»
Минея, 12 Июля, Кано́н Богоро́дице
Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Несть Тебе́ подо́бен, Препросла́вленный Го́споди:/ руко́ю бо кре́пкою изба́вил еси́ лю́ди,/ я́же стяжа́л еси́, Человеколю́бче.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Просвети́ ду́шу мою́, ум и се́рдце, Преми́лостивая Ма́ти Бо́жия,/ и даждь ми дар воспе́ти Тя,/ кре́пкую Предста́тельницу, благи́х Хода́таицу и в печа́лех сла́дкое утеше́ние.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
О́блак светоза́рный яви́лася еси́ преподо́бному Иоа́нну Дамаски́ну,/ егда́ моли́тву его́ ско́ро услы́шала еси́/ и отсече́нную десни́цу его́ здра́ву сотвори́ла еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Днесь согла́сно торжеству́ют вси концы́ земли́, вку́пе Тя воспева́юще,/ тве́рдую По́мощь и Храни́тельницу жи́зни на́шея.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Твою́ всечестну́ю и чудотво́рную ико́ну Троеру́чицу стяжа́вши,/ свята́я оби́тель Хиланда́р вопие́т Ти:/ ра́дуйся, стено́ неруши́мая и кре́пкое заступле́ние оби́тели сея́.
Песнь 3
Ирмос: Свят еси́, Го́споди Бо́же наш,/ утверди́ и на́ша сердца́ непреста́нно вопи́ти Тебе́:/ пра́веден несть, па́че Тебе́, Го́споди.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ве́рных собо́ри совокупля́ются днесь к прославле́нию Твоего́ благосе́рдия,/ е́же яви́ла еси́ преподо́бному Иоа́нну Дамаски́ну,/ исцели́вши отсече́ннуто десни́цу его́.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
О́чи серде́ц на́ших воспуща́ем к Тебе́, Влады́чице,/ егда́ взира́ем на чудотво́рную ико́ну Троеру́чицу,/ бу́ди нам держа́ва и огражде́ние и Вы́шняго прича́стия сподо́би нас.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ю́же славосло́вят си́лы Небе́сныя,/ пое́м Тя, Всепе́тая Де́во,/ спаси́ ны от грехо́внаго плене́ния/ и вся́кия ско́рби, находя́щия на ны.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Моли́, Его́же родила́ еси́, Ма́ти Безневе́стная,/ о всех, притека́ющих к честне́й ико́не Твое́й,/ я́ко да защити́т их и просвети́т.
Седален, глас 4
Егда́ и́ноцы Хиланда́рстии ви́деша пречестну́ю ико́ну Твою́, Влады́чице,/ на осля́ти, ники́мже води́мем, ко врато́м оби́тели Хиланда́рския принесе́нную,/ ра́достию ве́лиею возра́довашася/ и, покланя́ющеся ей, прославля́ху Твое́ к ним благоволе́ние.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Егда́ и́ноцы Хиланда́рстии ви́деша пречестну́ю ико́ну Твою́, Влады́чице,/ на осля́ти, ники́мже води́мем, ко врато́м оби́тели Хиланда́рския принесе́нную,/ ра́достию ве́лиею возра́довашася/ и, покланя́ющеся ей, прославля́ху Твое́ к ним благоволе́ние.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах слух Твой, Го́споди,/ я́ко яви́лся еси́ на земли́,/ и просла́вих Твою́ си́лу.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Исто́чника Приснотеку́щаго источи́ла еси́, Пречи́стая Де́во,/ вся удо́лия напая́юща,/ погрузи́ и вся на́ша собла́зны и до конца́ потреби́.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ле́ствицу Иа́ковлю, Гедео́ново руно́,/ ра́дости Хода́таицу, кре́пость и похвалу́ всех ве́рных,/ прииди́те, вси воспои́м, глаго́люще:/ ра́дуйся, Де́во Чи́стая.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
О́браз Твой честны́й целу́юще, Всечи́стая,/ к Твое́й бла́гости прибега́ем/ и, коле́на преклоня́юще, с пла́чем мо́лим Тя:/ не пре́зри на́шего воздыха́ния,/ но в День су́дный бу́ди нам покро́в и Помо́щница.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Сло́во Бо́жие ро́ждшая,/ посети́ нас благода́тию Твое́ю,/ и омраче́нныя на́ша ду́ши и сердца́ просвети́,/ и пода́ждь нам от бед избавле́ние и всех грехо́в оставле́ние.
Песнь 5
Ирмос: Зако́ном за́поведей Твои́х,/ Еди́не Человеколю́бче,/ просвети́ се́рдце мое́,/ молю́ся, Го́споди, и поми́луй мя.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Твоя́ всечестна́я ико́на Троеру́чица/ я́сно всем свиде́тельствует,/ я́ко Ты кре́пость на́ша и си́ла еси́,/ сего́ ра́ди прославля́ем ма́тернее Твое́ к нам милосе́рдие.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Преподо́бный Иоа́нн Дамаски́н сле́зно моли́шеся Тебе́ пред честно́ю ико́ною Твое́ю,/ Ты же моли́тву его́ ско́ро услы́шала еси́/ и усече́нней руце́ его́ исцеле́ние дарова́ла еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ра́дости Хода́таице,/ мольбы́ раб Твои́х приими́,/ вся проти́вных враго́в сове́ты разжени́/ и ста́до Твое́ невреди́мо сохрани́/ и от всех скорбе́й спаси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Избавля́еми прегреше́ний Твои́ми святы́ми моли́твами, Благослове́нная Богоро́дице,/ благоразу́мно Тя вси ублажа́ем.
Песнь 6
Ирмос: Ве́чер, и у́тро, и полу́дне/ хва́лим Тя, Го́споди Бо́же наш,/ услы́ши глас наш.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Блажи́м Тя и сла́вим, Богоро́дице Де́во,/ и́бо Ты, о Благода́тная, благода́тию Твое́ю всегда́ нас осеня́еши,/ покрыва́ющи, и заступа́ющи, и от лука́вых враго́в избавля́ющи.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Е́здяй на Херуви́мех и Пева́емый от Серафи́м/ из Твои́х ложе́сн яви́ся, и все челове́чество спасе́но бысть,/ сего́ ра́ди сла́вим Тя, я́ко Засту́пницу на́шу Непосты́дную.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Гряди́те, лю́дие, на поклоне́ние Бо́жией Ма́тери,/ благода́ть бо све́та Ей и нам возсия́ и научи́ пе́ти:/ сподо́би нас, о Благода́тная, Вы́шняго прича́стия.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
А́нгелов ра́дость Ты еси, Богоро́дице,/ и всех челове́ков вои́стинну весе́лие;/ спаси́ ду́ши всех, пою́щих Тя, Чи́стая.
Кондак, глас 3
Де́ва днесь благоволе́ние к нам явля́ет,/ Гора́ же Афо́н благодаре́ние Ей прино́сит,/ А́нгели и и́ноцы славосло́вят,/ Троеру́чица из Се́рбии чуде́сно путеше́ствует:/ нас бо ра́ди прии́де/ и всели́ся во святу́ю оби́тель Хиланда́рскую.
Икос
Вои́стинну пречу́дное явле́ние:/ пресла́вная ико́на Твоя́ Троеру́чица,/ ю́же первосвяти́тель се́рбский, Са́вва,/ от святы́я Ла́вры Са́ввы Освяще́ннаго,/ со благогове́нием, я́ко многоце́нен дар, в страну́ Се́рбскую принесе́,/ на безслове́снем осля́ти от Се́рбии на Афо́н чуде́сно прино́сится/ и ко святе́й оби́тели Хиланда́рстей прии́де./ И́ноцы же оби́тели сея́, восприи́мше сию́ с ра́достию, я́ко дар Небе́сный,/ поста́виша ю в олтари́ собо́рныя це́ркве оби́тели,/ и́бо разуме́ша сбытие́ сие́ я́ко я́вное Твое́ к ним благоволе́ние./ Сего́ ра́ди с ра́достию и любо́вию покланя́хуся всечестне́й ико́не Твое́й, целу́юще ю и Тебе́ воспева́юще:/ ра́дуйся, святу́ю ико́ну Твою́ зало́гом ми́лости нам дарова́вшая,/ всем ве́рным ско́рое поможе́ние.
Песнь 7
Ирмос: В нача́ле Безнача́льное Сло́во,/ со Отце́м и Ду́хом/ Сын Единоро́дный, благослове́н еси́,/ и превозноси́мый Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Еди́ну Тя обре́те Чи́стую Соде́тель всех/ и всели́ся в Тя, я́ко в храм прекра́сный,/ сего́ ра́ди пое́м Ти:/ Христа́ Бо́га на́шего Ма́ти, благослове́на еси́.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ми́лостию Твое́ю весь мир обогаща́еши/ и ду́ши просвеща́еши, Еди́на Всепе́тая,/ те́мже воспева́ем Ти:/ Христа́ Бо́га на́шего Ма́ти, благослове́на еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Безневе́стная Де́во,/ многопло́дное дре́во яви́лася еси́,/ сне́дию Небе́сною вся насыща́ющее,/ доброде́яния всем источи́, да вси пое́м Ти:/ Христа́ Бо́га на́шего Ма́ти, благослове́на еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
О́браза Твоего́ прише́ствием от злых избавля́емся/ и посрамля́ются вси, рабо́м Твои́м зла́я явля́ющии,/ сего́ ра́ди вопие́м:/ благослове́на еси́, Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего.
Песнь 8
Ирмос: Во о́бразе А́нгела,/ я́вльшагося в пещи́ о́гненней песносло́вцем,/ Христа́ Бо́га по́йте, о́троцы,/ свяще́нницы, благослови́те,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Гла́сы моле́бными, прииди́те, вси воспое́м Чи́стую Де́ву,/ се бо ны́не весе́лие приближа́ется, ве́рнии спаса́ются, и воскли́кнем в весе́лии:/ Богоро́дицу по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Очи́ма а́нгельскима глубина́ неудобозри́мая,/ челове́ческими по́мыслы высота́ неудобовосходи́мая/ прии́де к нам во о́бразе Троеру́чицы,/ поклони́мся у́бо честно́му о́бразу и возопии́м:/ Богоро́дицу по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ра́дующеся, приступа́ем о́бразу Твоему́ честно́му/ и, уми́льно моля́щеся, из глубины́ души́ взыва́ем:/ Богоро́дицу по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Огне́м возгара́шеся гора́ Сина́йская,/ не терпя́ше бо сни́тия сла́вы Бо́жия,/ Ты же, весь Боже́ственный Огнь сущ,/ Бо́жие Сло́во во чре́ве Твое́м неопа́льно носи́ла еси́,/ сего́ ра́ди пое́м:/ Богоро́дицу по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Безсе́менное Рождество́ Твое́, Богоро́дице Чи́стая,/ Христа́ Бо́га на́шего/ пе́сньми немо́лчными велича́ем.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Днесь ра́дуется Правосла́вная Се́рбия и вся Гора́ Афо́нская,/ изря́днее же оби́тель Хиланда́рская,/ и́бо прии́де и всели́ся в ню всечестна́я ико́на Троеру́чица,/ явля́ющи к нам благоволе́ние Бо́жия Ма́тере.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Име́ющи святу́ю ико́ну Твою́ Троеру́чицу во игу́мена себе́,/ я́коже Твоя́ во́ля бысть, Богоро́дице,/ оби́тель Хиланда́рская благоуха́нием святы́ни исполня́ется/ и непреста́нно славосло́вит и́мя Твое́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Цве́те прекра́сный, облагоуха́яй вся,/ проти́вных нахожде́ния отгоня́яй и весе́лия всех исполня́яй,/ бу́ди нам стена́, и огражде́ние, и спаси́тельное прибе́жище.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Его́же воспева́ют А́нгели, родила́ еси́,/ но и Де́вою пребыла́ еси́,/ сего́ ра́ди вопие́м Ти:/ ра́дуйся, ско́рая Помо́щнице и кре́пкая Засту́пнице всего́ ми́ра.
Светилен
Све́том благосе́рдия Твоего́ всех озаря́ющи,/ вся́кую боле́знь и неду́г исцеля́еши,/ не забу́ди и нас, ве́рных раб Твои́х,/ но да зна́менается на нас свет лица́ Твоего́/ во вся дни живота́ на́шего.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ико́на Твоя́ пречу́дная, Богоро́дице,/ да бу́дет нам столп о́гненный, руководя́щий нас к ве́чному насле́дию,/ и да зна́менается на нас свет лица́ Твоего́/ во вся дни живота́ на́шего.
Канон Пресвятой Богородице пред иконой Ее «Троеручица»
Тропарь, глас 4 | ||
Церковнославянский | Русский | |
Яко звезда светозаряющая, / из Сербии на Афон чудесно прииде / всечестная икона Твоя Троеручица, / юже обитель Хиландарская благоговейно восприемши, / яко Божественный дар свыше, / прославляет Тя, Владычицу, / и умильно вопиет: / не остави милость Твою от нас, / но пребуди с нами во веки. | Словно звезда, всё светом озаряющая, / из Сербии на Афон чудесно пришла / всесвященная икона Твоя Троеручица; / ее обитель Хиландарская благоговейно приняв / как Божественный дар свыше, / прославляет Тебя, Владычицу, / и со умилением взывает: / “Не отними милости Твоей от нас, / но пребудь с нами вовеки!” | |
Иной тропарь, глас 4 | ||
Днесь всемирная радость возсия нам велия: / даровася святей горе Афонстей / цельбоносная Твоя, Владычице Богородице, икона, / со изображением тричисленно и нераздельно пречистых рук Твоих / в прославление Святыя Троицы, / созываеши бо верных и молящихся Тебе о сем познати, / яко двема имаши Сына и Господа держати, / третию же яви на прибежище и покров чтущим Тя, / от всяких напастей и бед избавляти, / да вси, притекающии к Тебе верою, приемлют неоскудно от всех зол свобождение, / от врагов защищение, / сего ради и мы вкупе со Афоном вопием: / радуйся, Благодатная, Господь с Тобою. | В сей день всемiрная радость воссияла нам великая: / дарована святой горе Афонской / цельбоносная Твоя, Владычица Богородица, икона, / со изображением тричисленно и нераздельно пречистых рук Твоих / в прославление Святой Троицы; / ибо Ты призываешь верных и молящихся Тебе в том познать, / что двумя должна Ты Сына и Господа держать, / третью же явила прибежищем и покровом чтущим Тебя, / чтобы их от всяких напастей и бед избавлять, / да все, прибегающие к Тебе с верою, принимают изобильно / от всех зол освобождение, от врагов защиту. / Потому и мы вместе с Афоном восклицаем: / “Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою!” | |
Иной тропарь, глас 4 | ||
Днесь светло красуется царствующий град Москва, / имеющи в себе, о Всемилостивейшая, всея твари Честнейшая, / Заступнице наша Дево Богородице, / честный образ Твой, / имже подсолнечныя концы земли удивляеши / и мир мирови даруеши, / во образ бо Святыя Троицы являеши три руки: / двема убо Сына Своего, Христа Бога нашего, носиши, / третиею от напастей и бед / верно к Тебе прибегающих избавляеши, / и от потопления изымаеши, / и всем полезная даруеши, / и преподобному Михаилу Малеонскую гору показа, / и всех всегда милуеши, / честною ризою Своею покрываеши жительство сие / и вся грады и страны наша, да зовем Ти: / радуйся, Обрадованная. | В сей день торжественно красуется царственный град Москва, / имея в себе, о Всемилостивейшая, / честью высшая всего творения, / Заступница наша, Дева Богородица, / священный образ Твой; / им Ты все концы земли под солнцем удивляешь / и мир мiру даруешь: / ибо во образ Святой Троицы являешь три руки: / двумя Сына Своего, Христа Бога нашего, носишь, / третьею же от напастей и бед / с верою к Тебе прибегающих избавляешь, / и от потопления спасаешь, / и всем полезное подаешь; / и преподобному Михаилу Малеонскую гору показала, / и всех всегда милуешь, / драгоценною ризою Своею покрываешь обитель сию / и все города и страны наши, дабы мы взывали Тебе: / “Радуйся, Обрадованная!” | |
Песнь 1 | ||
Ирмос: Несть Тебе подобен, / препрославленный Господи, / рукою бо крепкою избавил еси люди, / яже стяжал еси, Человеколюбче. | Ирмос: Нет Тебе подобного, / Препрославленный Господи: / ибо рукою крепкою избавил Ты народ, / который приобрел Себе, Человеколюбец. | |
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. | Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас. | |
Просвети душу мою, ум и сердце, Премилостивая Мати Божия, / и даждь ми дар воспети Тя, / крепкую Предстательницу, благих Ходатаицу и в печалех сладкое утешение. | Просвети душу мою, ум и сердце, / Премилостивая Матерь Божия, / и дай мне дар воспеть Тебя, / крепкую Заступницу, благ Подательницу / и в печалях сладкое утешение. | |
Облак светозарный явилася еси преподобному Иоанну Дамаскину, / егда молитву его скоро услышала еси / и отсеченную десницу его здраву сотворила еси. | Облаком светозарным явилась Ты / преподобному Иоанну Дамаскину, / когда молитву его скоро услышала / и отсеченную десницу его / соделала здоровой. | |
Слава: Днесь согласно торжествуют вси концы земли, вкупе Тя воспевающе, / твердую Помощь и Хранительницу жизни нашея. | Слава: В сей день согласно торжествуют все концы земли, / вместе воспевая Тебя, / – твердую Помощь и Хранительницу жизни нашей. | |
И ныне: Твою всечестную и чудотворную икону Троеручицу стяжавши, / святая обитель Хиландар вопиет Ти: / радуйся, стено нерушимая и крепкое заступление обители сея. | И ныне: Твою всесвященную и чудотворную икону Троеручицы стяжав, / святая обитель Хиландар взывает Тебе: / “Радуйся, стена нерушимая / и крепкое защита обители сей!” | |
Песнь 3 | ||
Ирмос: Свят еси, Господи Боже наш, / утверди и наша сердца непрестанно вопити Тебе: / праведен несть, паче Тебе, Господи. | Ирмос: Свят Ты, Господи Боже наш! / Утверди и наши сердца непрестанно взывать Тебе: / “Нет праведного, более Тебя, Господи!” | |
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. | Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас. | |
Верных собори совокупляются днесь к прославлению Твоего благосердия, / еже явила еси преподобному Иоанну Дамаскину, / исцеливши отсеченную десницу его. | Верных сонмы собираются в сей день / для прославления Твоего благосердия, / которое явила Ты преподобному Иоанну Дамаскину, / исцелив отсеченную десницу его. | |
Очи сердец наших воспущаем к Тебе, Владычице, / егда взираем на чудотворную икону Троеручицу, / буди нам держава и ограждение и Вышняго причастия сподоби нас. | Очи сердец наших / мы возводим к Тебе, Владычица, / когда на чудотворную икону Троеручицы взираем; / стань для нас мощью и ограждением / и приобщения к небесному сподоби нас. | |
Слава: Юже славословят силы Небесныя, / поем Тя, Всепетая Дево, / спаси ны от греховнаго пленения / и всякия скорби, находящия на ны. | Слава: Тебя, славословимую Силами Небесными, / мы воспеваем, Всехвальная Дева: / спаси нас от греховного пленения / и всякой скорби, находящей на нас. | |
И ныне: Моли, Егоже родила еси, Мати Безневестная, / о всех, притекающих к честней иконе Твоей, / яко да защитит их и просветит. | И ныне: Моли Рожденного Тобою, / Матерь брака не познавшая, / о всех, прибегающих к почитаемой иконе Твоей, / да защитит Он их и просветит. | |
Господи, помилуй, трижды. | Господи, помилуй, трижды. | |
Седален, глас 4 | ||
Егда иноцы Хиландарстии видеша пречестную икону Твою, Владычице, / на осляти, никимже водимем, ко вратом обители Хиландарския принесенную, / радостию велиею возрадовашася / и, покланяющеся ей, прославляху Твое к ним благоволение. | Когда иноки Хиландарские / увидели многочтимую икону Твою, Владычица, / на осле, которого никто не вел, / ко вратам обители Хиландарской принесенную, / они радостью великою возрадовались и, поклоняясь ей, / прославляли Твое к ним благоволение. | |
Песнь 4 | ||
Ирмос: Услышах слух Твой, Господи, / яко явился еси на земли, / и прославих Твою силу. | Ирмос: Услышал я весть Твою, Господи, / что Ты явился на земле, / и прославил Твою силу. | |
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. | Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас. | |
Источника Приснотекущаго источила еси, Пречистая Дево, / вся удолия напаяюща, / погрузи и вся наша соблазны и до конца потреби. | Источник Неиссякаемый / источила Ты, Пречистая Дева, / все долины орошающий; / потопи и все соблазны наши / и их до конца истреби. | |
Лествицу Иаковлю, Гедеоново руно, / радости Ходатаицу, крепость и похвалу всех верных, / приидите, вси воспоим, глаголюще: / радуйся, Дево Чистая. | Придите, все воспоем / Лестницу Иакова, Гедеоново руно, / радости Подательницу, / крепость и похвалу всех верных, возглашая: / “Радуйся, Дева Чистая!” | |
Слава: Образ Твой честный целующе, Всечистая, / к Твоей благости прибегаем / и, колена преклоняюще, с плачем молим Тя: / не презри нашего воздыхания, / но в День судный буди нам покров и Помощница. | Слава: Образ Твой священный целуя, Всечистая, / к Твоей благости мы прибегаем / и, колена преклоняя, с плачем молим Тебя: / не презри нашего воздыхания, / но в День судный / будь нам Покровом и Помощницей! | |
И ныне: Слово Божие рождшая, / посети нас благодатию Твоею, / и омраченныя наша души и сердца просвети, / и подаждь нам от бед избавление и всех грехов оставление. | И ныне: Слово Божие родившая! / Посети нас благодатию Твоею, / и омраченные наши души и сердца просвети, / и подай нам от бед избавление / и всех грехов отпущение. | |
Песнь 5 | ||
Ирмос: Законом заповедей Твоих, / Едине Человеколюбче, / просвети сердце мое, / молюся, Господи, и помилуй мя. | Ирмос: Законом заповедей Твоих, Единый Человеколюбец, / просвети сердце мое, Господи, молю, / и помилуй меня. | |
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. | Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас. | |
Твоя всечестная икона Троеручица / ясно всем свидетельствует, / яко Ты крепость наша и сила еси, / сего ради прославляем матернее Твое к нам милосердие. | Твоя всесвященная икона Троеручица / ясно свидетельствует всем, / что Ты крепость наша и сила; / потому мы прославляем / материнское Твое к нам милосердие. | |
Преподобный Иоанн Дамаскин слезно моляшеся Тебе пред честною иконою Твоею, / Ты же молитву его скоро услышала еси / и усеченней руце его исцеление даровала еси. | Преподобный Иоанн Дамаскин / слезно молился Тебе пред священною иконою Твоею; / Ты же молитву его скоро услышала / и отсечённой руке его исцеление даровала. | |
Слава: Радости Ходатаице, / мольбы раб Твоих приими, вся противных врагов советы разжени / и стадо Твое невредимо сохрани и от всех скорбей спаси. | Слава: Радости Подательница, мольбы рабов Твоих прими, / все враждебные замыслы противников расстрой / и стадо Твое невредимым сохрани / и от всех скорбей спаси. | |
И ныне: Избавляемы прегрешений Твоими святыми молитвами, Благословенная Богородице, / благоразумно Тя вси ублажаем. | И ныне: Избавляясь от согрешений / Твоими святыми молитвами, / Благословенная Богородица, / мы все Тебя благоговейно блаженной именуем. | |
Песнь 6 | ||
Ирмос: Вечер, и утро, и полудне / хвалим Тя, Господи Боже наш, / услыши глас наш. | Ирмос: Вечером, и утром, и в полдень / мы хвалим Тебя, Господи Боже наш; / услышь голос наш! | |
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. | Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас. | |
Блажим Тя и славим, Богородице Дево, / ибо Ты, о Благодатная, благодатию Твоею всегда нас осеняеши, / покрывающи, и заступающи, и от лукавых врагов избавляющи. | Блаженной именуем Тебя и славим, / Богородица Дева, / ибо Ты, о Благодатная, благодатию Твоею всегда нас осеняешь, / покрывая, и защищая, / и от коварных врагов избавляя. | |
Ездяй на Херувимех и Певаемый от Серафим / из Твоих ложесн явися, и все человечество спасено бысть, / сего ради славим Тя, яко Заступницу нашу Непостыдную. | Носимый Херувимами и / Воспеваемый устами Серафимов / из Твоих недр явился, / и спасено было все человечество; / потому мы славим Тебя, / как Заступницу нашу надежную. | |
Слава: Грядите, людие, на поклонение Божией Матери, / благодать бо света Ея и нам возсия и научи пети: / сподоби нас, о Благодатная, Вышняго причастия. | Слава: Идите, люди, на поклонение Божией Матери, / ибо благодать света Ее и нам воссияла и научила петь: / “Сподоби нас, о Благодатная, небесного причастия!” | |
И ныне: Ангелов радость Ты еси, Богородице, / и всех человеков воистину веселие; / спаси души всех, поющих Тя, Чистая. | И ныне: Ангелам Ты радость, Богородица, / и всем людям воистину веселие; / спаси души всех, воспевающих Тебя, Чистая! | |
Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне: | Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне: | |
Кондак, глас 3 | ||
Дева днесь благоволение к нам являет, / гора же Афон благодарение Ей приносит, / Ангели и иноцы славословят, / Троеручица из Сербии чудесно путешествует: / нас бо ради прииде / и вселися во святую обитель Хиландарскую. | Дева в сей день благоволение к нам являет, / гора же Афон благодарение Ей приносит, / Ангелы и иноки славословят, / Троеручица из Сербии чудесно путешествует: / ибо ради нас Она пришла / и вселилась во святую обитель Хиландарскую. | |
Икос: Воистину пречудное явление: / преславная икона Твоя Троеручица, / юже первосвятитель сербский, Савва, / от святыя Лавры Саввы Освященнаго, / со благоговением, яко многоценен дар, в страну Сербскую принесе, / на безсловеснем осляти от Сербии на Афон чудесно приносится / и ко святей обители Хиландарстей прииде. / Иноцы же обители сея, восприимше сию с радостию, яко дар Небесный, / поставиша ю в олтари соборныя церкве обители, / ибо разумеша сбытие сие яко явное Твое к ним благоволение. / Сего ради с радостию и любовию покланяхуся всечестней иконе Твоей, целующе ю и Тебе воспевающе: / радуйся, святую икону Твою залогом милости нам даровавшая, / всем верным скорое поможение. | Икос: Воистину пречудное явление: / преславная икона Твоя Троеручица, / которую первосвятитель сербский Савва / из святой Лавры Саввы Освященного со благоговением, словно драгоценный дар, / в страну Сербскую принес, / на неразумном осле из Сербии на Афон приносится чудесно / и к святой обители Хиландарской прибывает. / Иноки же обители сей, приняв ее с радостию, как дар Небесный, / поставили ее во алтаре соборной церкви обители, / ибо уразумели в том событии / явное Твое к ним благоволение. / Потому они с радостию и любовию поклонялись всесвященной иконе Твоей, / целуя ее и Тебе воспевая: / “Радуйся, святую икону Твою залогом милости нам даровавшая, / всем верным скорая Помощница!” | |
Песнь 7 | ||
Ирмос: В начале Безначальное Слово, / со Отцем и Духом Сын Единородный, благословен еси, / и превозносимый Боже отец наших. | Ирмос: В начале Безначальное Слово, / со Отцом и Духом Сын Единородный, / благословен Ты и превозносим / Боже отцов наших. | |
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. | Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас. | |
Едину Тя обрете Чистую Содетель всех / и вселися в Тя, яко в храм прекрасный, / сего ради поем Ти: / Христа Бога нашего Мати, благословенна еси. | Одну Тебя, Чистую, обрел Создатель всех / и вселился в Тебя, как в храм прекрасный, / потому мы воспеваем Тебе: / “Христа Бога нашего Матерь, / благословенна Ты!” | |
Милостию Твоею весь мир обогащаеши / и души просвещаеши, Едина Всепетая, / темже воспеваем Ти: / Христа Бога нашего Мати, благословена еси. | Милостию Твоею Ты весь мир обогащаешь / и души просвещаешь, Единая Всехвальная, / потому мы воспеваем Тебе: / “Христа Бога нашего Матерь, / благословенна Ты!” | |
Слава: Безневестная Дево, / многоплодное древо явилася еси, / снедию Небесною вся насыщающее, / добродеяния всем источи, да вси поем Ти: / Христа Бога нашего Мати, благословена еси. | Слава: Брака не познавшая Дева! / Многоплодным древом явилась Ты, / пищею небесною всех насыщающим; / благодеяния всем источи, дабы все мы пели Тебе: / “Христа Бога нашего Матерь, / благословенна Ты!” | |
И ныне: Образа Твоего пришествием от злых избавляемся / и посрамляются вси, рабом Твоим злая являющии, / сего ради вопием: / благословена еси, Мати Христа Бога нашего. | И ныне: Образа Твоего пришествием / мы от бед избавляемся, / и посрамляются все, рабам Твоим зло причиняющие, / потому мы взываем: “Благословенна Ты, / Матерь Христа, Бога нашего!” | |
Песнь 8 | ||
Ирмос: Во образе Ангела, / явльшагося в пещи огненней песнословцем, / Христа Бога пойте, отроцы, / священницы, благословите, / людие, превозносите во вся веки. | Ирмос: Во образе Ангела явившегося / в печи огненной песнопевцам Христа Бога, / воспевайте, отроки, священники, благословляйте, / люди, превозносите во все века! | |
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. | Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас. | |
Гласы молебными, приидите, вси воспоем Чистую Деву, / се бо ныне веселие приближается, вернии спасаются, и воскликнем в веселии: / Богородицу пойте и превозносите во вся веки. | Придите все, молитвенными голосами / Чистую Деву воспоем, / ибо вот, ныне веселие приближается, верные спасаются; / и воскликнем в ликовании: “Богородицу воспевайте / и превозносите во все века!” | |
Очима ангельскима глубина неудобозримая, / человеческими помыслы высота неудобовосходимая / прииде к нам во образе Троеручицы, / поклонимся убо честному образу и возопиим: / Богородицу пойте и превозносите во вся веки. | Глубина, для ангельских очей непроницаемая, / высота, для мыслей человеческих недосягаемая / пришла к нам во образе Троеручицы; / поклонимся же священному образу и возгласим: / “Богородицу воспевайте / и превозносите во все века!” | |
Слава: Радующеся, приступаем образу Твоему честному / и, умильно молящеся, из глубины души взываем: / Богородицу пойте и превозносите во вся веки. | Слава: Радостно мы приступаем / к образу Твоему священному / и, со умилением молясь, из глубины души взываем: / “Богородицу воспевайте / и превозносите во все века!” | |
И ныне: Огнем возгарашеся гора Синайская, / не терпяше бо снития славы Божия, / Ты же, весь Божественный Огнь сущ, / Божие Слово во чреве Твоем неопально носила еси, / сего ради поем: / Богородицу пойте и превозносите во вся веки. | И ныне: Огнем возгоралась гора Синайская, / ибо не выносила сошествия славы Божией. / Ты же, Слово Божие, Того, Кто весь – Божественный Огонь, / во чреве Твоем носила, не опалившись; / потому мы поем: / “Богородицу воспевайте / и превозносите во все века!” | |
Песнь 9 | ||
Ирмос: Безсеменное Рождество Твое, Богородице Чистая, / Христа Бога нашего / песньми немолчными величаем. | Ирмос: Рождение от Тебя без семени, / Христа Бога нашего / мы, Богородица Чистая, / песнопениями неумолкающими величаем. | |
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. | Припев: Пресвятая Богородица, спаси нас. | |
Днесь радуется Православная Сербия и вся гора Афонская, / изряднее же обитель Хиландарская, / ибо прииде и вселися в ню всечестная икона Троеручица, / являющи к нам благоволение Божия Матере. | В сей день радуется православная Сербия / и вся Гора Афонская, / особенно же обитель Хиландарская, / ибо пришла и вселилась в нее / всесвященная икона Троеручица, / являя к нам благоволение Божией Матери. | |
Имеющи святую икону Твою Троеручицу во игумена себе, / якоже Твоя воля бысть, Богородице, / обитель Хиландарская благоуханием святыни исполняется / и непрестанно славословит имя Твое. | Имея на месте игуменском, / святую икону Твою Троеручицу / согласно Твоей воле, Богородица, / обитель Хиландарская благоуханием святыни исполняется / и непрестанно славословит имя Твое. | |
Слава: Цвете прекрасный, облагоухаяй вся, / противных нахождения отгоняяй и веселия всех исполняяй, / буди нам стена, и ограждение, и спасительное прибежище. | Слава: Цвет прекрасный, благоуханием исполни всё, / противников нападения отгоняя и / веселием всех исполняя; / будь нам стеною, и ограждением, / и спасительным прибежищем. | |
И ныне: Егоже воспевают Ангели, родила еси, / но и Девою пребыла еси, / сего ради вопием Ти: / радуйся, скорая Помощнице и крепкая Заступнице всего мира. | И ныне: Воспеваемого Ангелами Ты родила, / но и Девою осталась; / потому мы взываем Тебе: / “Радуйся, скорая Помощница / и крепкая Заступница всего мiра”. | |
Светилен | ||
Светом благосердия Твоего всех озаряющи, / всякую болезнь и недуг исцеляеши, / не забуди и нас, верных раб Твоих, / но да знаменается на нас свет лица Твоего / во вся дни живота нашего. | Светом благосердия Твоего всех озаряя, / всякую болезнь и недуг Ты исцеляешь; / не забудь и нас, верных рабов Твоих, / но да запечатлеется на нас свет лица Твоего / на все дни жизни нашей. | |
Слава, и ныне, Богородичен: Икона Твоя пречудная, Богородице, / да будет нам столп огненный, руководящий нас к вечному наследию, / и да знаменается на нас свет лица Твоего / во вся дни живота нашего. | Слава, и ныне, Богородичен: Икона Твоя пречудная, Богородица, / да будет нам огненным столпом, / руководящим нас к вечному наследию, / и да запечатлеется на нас свет лица Твоего / на все дни жизни нашей. | |
Молитва | ||
О Пресвятая Госпоже Владычице Богородице, велие чудо святому Иоанну Дамаскину явившая, яко веру истинную и надежду несумненную показавшему! Услыши нас, грешных, пред чудотворною Твоею иконою усердно молящихся и просящих Твоея помощи: не отрини моления сего многих ради прегрешений наших, но, яко Мати милосердия и щедрот, избави нас от болезней, скорбей и печалей, прости содеянныя нами грехи, исполни радости и веселия всех, чтущих святую икону Твою, да радостно воспоем и любовию прославим имя Твое, яко Ты еси от всех родов избранная и благословенная во веки веков. Аминь. | О Пресвятая Госпожа, Владычица Богородица, великое чудо святому Иоанну Дамаскину Ты явила, ибо он веру истинную и надежду, чуждую сомнений показал! Услышь нас, грешных, пред чудотворною Твоею иконою усердно молящихся и просящих Твоей помощи: не отринь моления сего из-за многих согрешений наших, но, как Матерь милосердия и щедрот, избавь нас от болезней, скорбей и печалей, прости совершенные нами грехи, исполни радости и веселия всех, чтущих святую икону Твою, да радостно воспоем и с любовью прославим имя Твое, ибо Ты – избранная от всех родов и благословенная во веки веков. Аминь. | |
Молитва иная | ||
О Пресвятая и Преблагословенная Дево Богородице Марие! Припадаем и покланяемся Ти пред святою иконою Твоею, воспоминающе преславное чудо Твое, исцелением усеченныя десницы преподобнаго Иоанна Дамаскина, от иконы сея явленное, егоже знамение доныне видимо есть на ней, во образе третия руки, к изображению Твоему приложенныя. Молимся Ти и просим Тя, Всеблагую и Всещедрую рода нашего Заступницу: услыши нас, молящих Ти ся, и якоже блаженнаго Иоанна, в скорби и болезни к Тебе возопившаго, услышала еси, тако и нас не презри, скорбящих и болезнующих ранами страстей многоразличных и к Тебе от души сокрушенныя и смиренныя усердно прибегающих. Ты зриши, Госпоже Всемилостивая, немощи наша, озлобление наше, нужду, потребу нашу в Твоей помощи и заступлении, яко отвсюду враги окружени есмы, и несть помогающего, ниже заступающего, аще не Ты умилосердишися о нас, Владычице. Ей, молим Ти ся, вонми гласу болезненному нашему и помози нам святоотеческую Православную веру до конца дней наших непорочно сохранити, во всех заповедех Господних неуклонно ходити, покаяние истинное о гресех наших всегда Богу приносити и сподобитися мирныя христианския кончины и добраго ответа на Страшнем Суде Сына Твоего и Бога нашего, Егоже умоли за нас Матернею молитвою Твоею, да не осудит нас по беззаконием нашим, но да помилует нас по велицей и неизреченней милости Своей. О Всеблагая, услыши нас и не лиши нас помощи Твоея державныя, да, Тобою спасение получивше, воспоем и прославим Тя на земли живых и рождшагося от Тебе Искупителя нашего, Господа Иисуса Христа, Емуже подобает слава и держава, честь и поклонение, купно со Отцем и Святым Духом, всегда, ныне и присно, и во веки веков. Аминь. | О Пресвятая и Преблагословенная Дева, Богородица Мария! Мы припадаем и поклоняемся Тебе пред святою троеручною иконою Твоею, воспоминая преславное чудо Твое – исцеление отсеченной десницы праведного Иоанна Дамаскина – от иконы сей явленное. Его знамение доныне видимо на ней во образе третьей руки, к изображению Твоему приложенной. Молимся Тебе и просим Тебя, Всеблагую и Всещедрую рода нашего Заступницу: услышь нас, молящихся Тебе, и как Ты услышала блаженного Иоанна, в скорби и болезни к Тебе возопившего, так и нас не презри, скорбящих и болезнующих ранами страстей многоразличных и к Тебе от души сокрушенной и смиренной усердно прибегающих. Ты видишь, Госпожа Всемилостивая, немощи наши, бедствие наше, скудость, нужду нашу в Твоей помощи и заступничестве, ибо отовсюду мы врагами окружены, и не имеем ни помощника, ни заступника, если Ты не умилосердишися над нами, Владычица. Так вот, мы молимся Тебе, внемли скорбному гласу нашему и помоги нам святоотеческую Православную веру до конца дней наших безупречно сохранить, по всем заповедям Господним неуклонно поступать, покаяние истинное о грехах наших всегда Богу приносить и сподобиться мирной христианской кончины и доброго ответа на Страшном Суде Сына Твоего и Бога нашего. Умоли Его за нас материнскою молитвою Твоею, да не осудит нас по беззакониям нашим, но да помилует нас по великой и неизреченной милости Своей. О Всеблагая! Услышь нас и не лиши нас крепкой Твоей помощи, дабы, благодаря Тебе спасение получив, мы воспели и прославили на земле живых Тебя и родившегося от Тебя Искупителя нашего, Господа Иисуса Христа, – Ему подобает слава и держава, честь и поклонение, вместе со Отцом и Святым Духом, всегда, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь. |
- Пожертвовать
- 749 0
Канон Пресвятой Богородице
Тропарь, глас 4: Прибежим же, грешные и смиренные, ныне усердно к Богородице, и припадем в покаянии, взывая из глубины души: О Госпожа, помоги, пожалей нас! Поспеши, мы погибаем от множества грехов наших. Не оставляй рабов Твоих пустыми, ибо ты у нас единственная надежда.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Никогда, о Богородица, мы не перестанем говорить о силе Твоей, недостойной нас. Ибо если бы Ты не ходатайствовал в молитве, кто бы избавил нас от многих опасностей? Кто бы держал нас свободными до сих пор? Да не оставим тебя, госпожа наша, ибо ты всегда спасаешь своих слуг от всех опасностей.
EIRMOS: , когда Израиль прошел через воду в качестве сухой земли, и сбежали из злобы египтян, они плакали: давайте петь к нашему освобождению и наш Бог.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Тропарь:
Многими искушениями томимый, к Тебе прибегаю, спасения ищу. О Матерь Слова и Дева, безопасно проведи меня через опасности и трудности.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Порывы страсти смущают меня и наполняют мою душу великим унынием. Успокой его, Дева, миром Сына Твоего и Бога, Всеневинная.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу:
Умоляю Тебя, родившая Спасителя и Бога нашего, Дево, избавить меня от бед. Ибо к тебе я теперь бегу, вознося ум и душу.
Ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Болезненный телом и душой, удостой мя божественного посещения и Твоего попечения, Единая Богородица, ибо Ты Благая и Благая подательница.
Эйрмос: Господи, Творец Небесного свода и Строитель Церкви, укрепи меня в любви Твоей, Вершина желаний, О Опора верных, Единый Человеколюбец.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Тропарь:
Защитой и заступницей жизни моей избрал Тебя, Дево, Богородица. Веди меня в гавань Твою, о источник всех благ, о опора верных, о единственная похвала всех.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Молю Тебя, Дево, развеять смятение души моей и бурю печали моей; ибо Ты, Невеста Божия, Христа, Князя Мира, родила, Единая Непорочная.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
О ты, родивший Благодетеля и Творца добрых дел, излей на все богатство благодеяний и добрых дел; все возможно тебе, ибо Христа, могучего силою, родившая еси, Богоблагословенная.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу:
Сохрани от столкновений рабов Твоих, Богородица, ибо все мы прибегаем к Тебе за Богом, как к неприступной стене и защите.
Ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Меня мучают тяжкие болезни и нездоровые страсти: Дево, помоги мне! Яко знаю Тебя, неистощимую, неистощимую сокровищницу исцелений, Всенепорочная.
Господи, помилуй (трижды).
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Седалион, глас 2: О усердная молящаяся и несокрушимая стена, о источник милосердия и прибежище человеков, усердно взываем к тебе: Богородица, Владычица, предупреди и избави нас от опасностей, о скорейшая заступник.
Ирмос: Услышал я, Господи, тайну замысла Твоего. Я созерцаю Твои дела и прославляю Твою божественную природу.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Тропарь:
Владыку Кормчию носившая, и бурю грехов моих, и смятенье страстей моих, Невеста Божия.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Призываю бездну сострадания твоего — даруй мне, ибо родил ты Милосердного и Спасителя всех поющих Тебе.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Наслаждаясь дарами Твоими, Пречистая, Тебе благодарственную песнь поем, Богородице ведая.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу:
Лежа на ложе боли и болезни моей, помоги мне, ибо Ты еси благолюбец и единая Приснодевою Матерь Бог.
Ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Имея Тебя, Всепетая, как упование и опору и нерушимую стену спасения, мы избавляемся от всякой тягости.
Ирмос: Просвети нас заповедями Твоими, Господи, и вознесшейся мышцею Твоей даруй нам мир Твой, Человеколюбец.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Тропарь:
Радостью сердце мое наполни, Чистая, подарив мне радость чистую Твою, Родившая Причина радости.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
От столкновений избавь нас, Пречистая Богородица, Вечное наше Искупление и Мир превыше всякого ума подарившая.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу:
Мрак грехов моих развей, Невеста Божия, сиянием сияния Твоего, ибо Ты родила Божественный и Вечный Свет.
Ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Исцели, Чистейшая, болезнь страстей моих, когда удостоил меня посещения Твоего, и даруй мне здравие Твоим заступлением.
Ирмос: Изолью ко Господу молитву мою, и Ему исповедую скорбь мою; ибо полна зла душа моя, и жизнь моя приблизилась к аду, и, как Иона, помолюсь: от тления воздвигни меня, Боже.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Тропарь:
Умоли Сына Твоего и Господа, Который от смерти и тления спас мое естество, плененное тлением и смертью, предав Себя на смерть, избавить меня от злых дел врагов моих.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Заступницу и надежнейшую хранительницу жизни моей знаю Тебя, Дево, рой искушений останавливающую и наглых бесовских набегов отгоняющая; и молю непрестанно: избавь меня от растления страстей моих.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу:
Мы имеем Тебя стеною убежища и совершенного спасения душ наших и избавления от скорбей наших, Дева, и всегда радуемся Твоей свет. О, Владычица, сохрани нас ныне от страстей и конфликтов.
Ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Ныне лежу на ложе немощном, и нет исцеления плоти моей; но молю Тебя, Благодатная Владычица, родившая Бога и Спасителя мира и Целителя болезней: воскреси меня от тления болезни.
Господи, помилуй (трижды).
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Кондак, глас 6: О неотступная заступница христиан, о непрестанная ходатаица пред Творцом, не презри вопля молитвенного нас, грешных; но, по милости твоей, приди скорее на помощь нам, которые с верой призывают тебя. Скорое ходатайство и молитву (о нас) вознеси, Матерь Божия, присно ходатайствующая о чтущих Тебя.
Другой кондак, глас 6: Нет у нас иной помощи, нет у нас иной надежды, но Ты, Пречистая Богородица, — помоги нам! На Тебя надеемся и хвалимся Тобою, ибо мы Твои рабы. Давайте не будем стыдиться.
Ирмос: Придя в Вавилон из Иудеи, Дети древности по вере в Троицу топтали пламя печи, воспевая: Боже отцов наших, благословен Ты.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Тропарь:
Желая совершить наше спасение, Вселился еси во чреве Девы, Спаситель, и явил ее миру Ходатайством: Боже отцов наших, благословен Ты.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
О чистая мати, родившая Милосердия, моли Его избавить от грехов и от душевных скверн тех, которые с верою вопиют: Боже отцов наших, благословен Ты.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу:
Сокровищницей спасения, источником нетления, башней безопасности и дверью покаяния тем, вопиющих: Боже отцов наших, благословен Ты.
Ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Богородица, даруй исцеление от немощи телесной нашей и от болезни души нашей с любовью взывающих к Твоему божественному покрову, Дево, Христа Спасителя за нас родившая.
Ирмос: Царь Небесный, Которого сонмы Ангелов славят, да восхвалим и превознесем во все века.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Тропарь:
Не презри, Дево, нуждающихся в Твоей помощи и поющих и превозносящих Тебя, Дево, во веки веков.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Болезни телесные мои и немощи душевные исцеляешь, Дево, да славлю Тебя, Чистая, вовеки.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу:
Обилие исцелений изливаешь Ты, Дево, на с верою поющих Тебе и превозносящих Твое неизреченное Чадородие.
Ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Натиски соблазнов и приступы страстей отгоняешь, Дево; посему поем Тебе во все века.
Ирмос: Спасаемая Тобою, Пречистая Дева, исповедуем Тебя превыше Богородицею, и бестелесными Ликами Тя величаем.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Тропарь:
Не отвратись от потока слез моих, Дево, родившая Христа, Который всякие слезы со всех ликов осушил.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Радостью сердце мое наполни, Дево, Полноту Радости принявшая и печаль греховную прогонившая.
Пресвятая Богородица, спаси нас.
Будь прибежищем и посредничеством и стеною незыблемой, пристанищем и защитой и радостью, Дево, всех к Тебе прибегающих за прибежищем.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу:
Лучами света Твоего, Дево, просвети с истинной верою исповедующих Тебя Богородицей, и прогони тьму невежество.
Ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Вместо страданий, Дево, исцели мя, смиренного немощью, и от болезни к здравию преобрази.
Прими от нас, недостойных рабов Твоих, Всесильная во благо, Непорочная, Государыня Владычица, Богородица, сии честные дары, которые могут быть принесены только Тебе, Избранной из всех родов, и Которой стал выше всего творения небесного и земного. Ибо чрез тебя был с нами Господь Сил, и чрез тебя мы познали Сына Божия и сподобились Его святого Тела и пречистой Крови. Потому благословенна ты от всех родов, Любимец Божий, Светлейший Херувимов и Честнейший Серафимов. И ныне, Всепетая, Пресвятая Богородица, не перестань молиться о нас, недостойных рабах Твоих, о избавлении от всякой сети лукавого и от всех запинающих грехов, и сохрани нас невредимыми от всякого ядовитого искушения. дьявола. Но сохрани нас до конца неосужденными Твоими молитвами; спасаемые твоей помощью и покровом, славу, хвалу, благодарение и поклонение за всех возсылаем, Единому Богу, в Троице и Творцу всех, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Мария, Богородица | Ответы католиков
Наиболее распространенное возражение, которое я получаю в адрес Марии как Богородицы, особенно от фундаменталистов, но не ограничиваясь ими, звучит так: «Слова «Божья Матерь» нигде не встречается в Библии. Поэтому я не приму это за правду».
Эта линия рассуждений драматическим образом терпит неудачу, когда доводится до ее логического завершения, когда мы рассматриваем центральную тайну христианской веры, Троицу, также не находим в Писании дословно. И мы могли бы продолжать. Воплощение останется на обочине. Существенные термины, которые мы используем в богословии, такие как homoousios (греч. — та же природа , Иисус имеет «такую же природу», что и Его Отец), ипостасный союз , обрезание лиц Пресвятой Троицы, и т.д. Все пропало! Канон Священного Писания, природа таинства Святого Брака и многое другое, как мы верим как христиане, будет за дверью, потому что ни одна из этих вещей не выражена явно в Писании.
И это не говоря уже об «оправдании только верой». Кто-нибудь может согласиться, что есть небольшая ирония в том факте, что тот же парень, который говорит мне, что не примет Марию как «Богородицу», потому что эти слова «не найдены в Библии», примет оправдание только верой. когда эти слова встречаются в Библии только один раз, когда перед ними стоят слова «не через» (ср. Иакова 2:24)?
Положительное доказательство
Хотя слова «Богородица» как такового в Писании нет, у нас есть что-то очень похожее в Луки 1:43, когда двоюродная сестра (или родственница) Марии Елизавета приветствует Марию вскоре после того, как она зачала нашего Господа:
И почему это даровано мне, чтобы мать моего Господа пришла ко мне?
Богородица означает Богородица , верно? Разве Иисус не наш Господь и Бог?
«Не так быстро», — так часто говорит мой собеседник-протестант. «Греческое слово kurios или «господин» действительно может использоваться для обозначения божественности, но не обязательно. Его можно использовать для обозначения земного властителя или даже ложных «господ» или богов» (см. Мф. 20:8; 21:40; 1 Кор. 8:5–6 и т. д.) 9.0323 . И это правда.
Ключом к нашему обсуждению является выяснение того, как kurios используется по отношению к Христу в Луки 1:43. Использовался ли он для описания Иисуса только в отношении его человечности или в отношении его божественности?
Ветхозаветный тип
Во-первых, когда Елизавета «воскликнула с громким воплем… для чего мне дано, чтобы Матерь Господа моего пришла ко мне» (Луки 1:42-43), Мария оказалась Новый Завет Ковчег Господень. Слова Елизаветы проясняют это, когда она прислушивается к тексту из 2 Царств 6:9, где Давид восклицает относительно Ветхого Завета «ковчега Господня»:
И убоялся Давид Господа в тот день; и сказал он: как может прийти ко мне ковчег Господень?
Если эта параллель вас не убедила, есть и другие, которые могут склонить чашу весов в вашу пользу. Святой Иоанн Креститель «возрадовался» приветствию Марии (Луки 1:44), точно так же, как царь Давид «плясал перед Господом» в ковчеге Господнем во 2 Царств 6:14. Более того, Мария «пробыла с [Елизаветой] три месяца (Луки 1:56)», точно так же, как «ковчег Господень три месяца оставался в доме Авед-Едома Гефянина» во 2 Цар. 6:11.
Для меня достаточно.
Вопрос в следующем: был ли ковчег Завета в Ветхом Завете ковчегом «властителя земного» или ковчегом всемогущего Бога? Ответ очевиден. Если это правда, то ни в коем случае нельзя сказать, что более славный Ковчег Завета Нового Завета уступает своему предшественнику. Исполнения Нового Завета всегда более славны, чем их прообразы Ветхого Завета (см. Евр. 10:1; Кол. 2:17; Евр. 8:6). Таким образом, Новозаветный «Ковчег Господень» не мог быть ковчег земного властителя или простого человека. Учитывая откровение, которое мы получили от Бога, это — или она — есть Ковчег Всемогущего Бога.
Кого родила Мария?
Вторая и наиболее важная причина, по которой мы знаем, что в Луки 1:43 речь идет о Марии как о Богородице, хорошо описана в Катехизисе Католической Церкви, параграф 495:
Называется в Евангелиях «матерью Иисуса, Елизавета провозглашает Марию по побуждению Духа и еще до рождения ее сына «матерью моего Господа». На самом деле Тот, Которого Она зачала от Духа Святого как человека, Который воистину стал Ее Сыном по плоти, был не кем иным, как Вечным Сыном Отца, вторым лицом Святой Троицы. Поэтому Церковь исповедует, что Мария действительно является «Матерью Божией» (Богородицей).
Мария является Богоматерью именно потому, что Иисус Христос, Ее Сын, есть Бог. И когда Мария родила, она родила не одно естество или даже два естества; она родила одного божественного человека. Отрицать эту существенную истину веры, как провозгласил Эфесский Собор (431 г. н. э.) в своей первой из многих «анафем» св. Кирилла, которые будут приняты Собором, есть ересь:
Если кто не исповедует, что Бог воистину Еммануил, и что на сей счет Святая Дева есть Матерь Божия (ибо по плоти родила Слово Божие, ставшее плотью по рождению), да будет анафема.
Настоящая проблема с отрицанием того, что Мария была Богоматерью и утверждением, что она просто мать человека Христа Иисуса. сделали ариане), или создают двух лиц по отношению к Иисусу Христу (как сделали несториане 5 -го века). Любая ошибка приводит к ереси. Вселенские соборы в Никее (325 г.) и Константинополе (381 г.) решительно разобрались с арианской ересью. Эфесский Собор (431 г. н.э.), как упоминалось выше, имел дело с этой последней ересью, как ее проповедовали последователи Патриарха Константинопольского Нестория. Вместо того, чтобы учить истине, что Христос — одна божественная личность с двумя природами — одной человеческой и одной божественной — ипостасно соединились или соединились без примеси в единой божественной личности Христа, учили Христа быть двумя личностями простым нравственным союзом. Отцы Собора понимали, что это никогда не может быть подтверждено христианами. Библия заявляет нам: «… в Нем обитает вся полнота Божества телесно» (Колоссянам 2:9). И «… в Нем создано все, что на небе и на земле, видимое и невидимое…» (Колоссянам 1:16) Нигде мы не читаем в их …
Католическая четверка?
Другое распространенное возражение Марии, Богородице, звучит примерно так: «Если Бог есть Троица, а Мария есть Богородица, не означает ли это, что Мария есть Матерь Троицы?»
На самом деле это не так.
В параграфе 495 Катехизиса, процитированном выше, было очень ясно, что Мария является матерью второго лица Пресвятой Троицы, потому что ни Отец, ни Святой Дух не были воплощены.
Достаточно просто.
Но я собираюсь предположить, что проблема здесь глубже, чем просто смешение личностей внутри Божества. По моему опыту, это простое объяснение почти всегда приводит к другому вопросу, который раскрывает реальную проблему в сознании многих фундаменталистов: «Даже если Мария является только Матерью второго лица Пресвятой Троицы, он так же вечен, как и две другие божественные личности. Таким образом, чтобы быть его матерью, Мария все равно должна быть такой же вечной». корень из Проблема Квадринности на самом деле является ложным пониманием того, что подразумевается под истинным материнством Марии и, возможно, ложным пониманием того, что подразумевается под материнством вообще.
Говоря, что Мария является Богоматерью, католическая церковь не говорит, что Мария является источником божественной природы среди трех Лиц Пресвятой Троицы, и при этом она не является источником божественной природы второго лица Пресвятой Троицы.